loading

Servicii psihologice

Evaluarea psihologica a copilului si adolescentului

 

Evaluarea psihologica a copilului si adolescentului este un procedeu complex, care implica atat parintii, cat si alti adulti (bunici, educatori, invatatori etc.) prezenti in mod constant in viata acestuia, acest tip de evaluare necesita cunostinte si inclinatii speciale, sunt necesare teste, tehnici si instrumente specifice.
Evaluarea psihologica a copilului indica informatii pretioase cu privire la dezvoltarea sa pe mai multe planuri, in raport cu standardele generale caracteristice varstei cronologice. In cazul copiilor si adolescentilor evaluarea psihologica este extrem de utila in diagnosticul intarzierilor in dezvoltarea psihomotorie, tulburarilor de limbaj si comunicare, de functionare cognitiva, tulburarii de hiperactivitate/inatentie (ADHD), tulburari de comportament si tulburarilor de spectru autist.
Orice demers terapeutic, trebuie inceput cu o evaluare psihologica pentru a cunoaste date importante despre copil, a stabili un diagnostic si construi un plan de interventie particular nevoilor acestuia.

Evaluarea psihologica urmareste:
-aria neuropsihologică
-aria limbajului
-aria personalitatii
-aria dinamicii familiale
-aria starii psihoemoționale
-aria abilitatilor sociale
-aria coeficientului de inteligenta
-aria capacitatilor cognitive si neurocognitive
-aria dezvoltarii la nivel motric si psihomotric
-aria stilului de invatare si a motivatiei scolare

Evaluarea psihologica consta, de regula, in 5 sedinte.
Prima sedinta implica discutia specialistului doar cu parintii (anamneza), unde se comunica scopul evaluarii, ingrijorarile, interesele, asteptarile, curiozitatile acestora si a se culege informatii importante cu privire la istoricul copilului si al familiei.
Urmatoarele doua sedinte se petrec intre specialist si copil (au loc jocuri, povestiri, teste), urmatoarea sedinta se petrece intre specialist-copil-parinti, pentru a se observa dinamica familiala.
Ultima sedinta are loc intre specialist si parinti, se discuta rezultatele evaluarii si urmatorii pasi de urmat.

*Numarul sedintelor de evaluare poate varia in functie de caz si de scopul evaluarii.

  • Centrul nostru desfasoara evaluari psihologice in functie de programul disponibil.
  • Sedintele de evaluare au loc doar la sediul nostru.
  • O sedinta de evaluare dureaza intre 55-60 de minute.
  • Se ofera raport scris pe email in doua zile lucratoare.
  • Evaluarile psihologice sunt sustinute de catre psiholog clinician cu experienta in abordarea copiilor si adolescentilor .

Psihoterapia copilului si adolescentului

Psihoterapia se refera la o varietate de tehnici si metode utilizate pentru a ajuta copiii si adolescentii care au sau intampina diferite dificultati.
Terapia copilului si adolescentului este un proces ce implica sustinere, empatie, cunoasterea tehnicilor specifice, implicarea adultilor, aceasta trebuie sa ofere un spatiu sigur de desfasurare pentru copil, siguranta, confidentialitate si instrumentele necesare (jocuri, jucarii, materiale de scris/desenat, marionete etc.).
Copiii trebuie sa primeasca sprijin emotional si obiectiv in sesiunile de psihoterapie, acestea, in functie de scopul terapiei, se pot concentra pe rezolvarea conflictelor/tensiunilor, intelegerea propriilor ganduri si sentimente, gasirea unor solutii benefice la problemele intampinate etc.
Exista diverse forme de terapie, abordari si metode distincte, insa cel mai important este adaptarea procesului terapeutic in functie de nevoile si particularitatile individuale ale copilului/adolescentului.

Durata psihoterapiei nu este una precisa, depinde de complexitatea dificultatilor prezente, de implicarea adultilor si a copilului in proces, de conditiile care pot stimula, sau nu, o evolutie benefica.

  • Centrul nostru ofera sedinte de psihoterapie in functie de programul disponibil.
  • Sedintele au loc doar la sediul nostru.
  • O sedinta dureaza 50 de minute.

 

 

Terapie ocupationala

 

Terapia ocupationala (TO) este forma de tratament care foloseste activitati si metode specifice pentru a dezvolta, ameliora sau reface capacitatea de a desfasura activitatile necesare vietii individului, de a compensa disfunctii si de a diminua deficientele fizice. (American Occupational Therapy Association, 2008).

Principalul scop al terapiei ocupationale este acela de a aduce o imbunatatire a calitatii vietii copilului pe mai multe arii de interes, ea fiind determinata de nevoile particulare si caracteristice.
Aceasta forma de terapie se bazeaza pe identificarea si dezvoltarea abilitatilor necesare copiilor pentru a putea sa devina adulti functional, independenti si autonomi.
Terapia ocupațională oferă copiilor metode variate de lucru, activități distractive si placute, interesante si relaxante pentru a-și stimula deprinderile cognitive, fizice și motorii, toate pentru o crestere a increderii de sine si in capacitatea de a face cat mai multe lucruri independent de ceilalti.
Terapia ocupațională se axeaza pe lucruri ca: motricitate fină si grosieră, atenție și putere de concentrare, reglare emoțională, integrare socială, îngrijire personală, controlul propriului comportament etc.
Terapie ocupațională cuprinde forme precum: ludoterapia, terapie prin invatare si ergoterapia.

Terapia ocupaţională este benefica celor ce prezintă:
-autism
-probleme neuro-motorii
-dificultăţi de învăţare
-tulburări de dezvoltare
-tulburări mentale sau de comportament
-probleme de integrare/procesare senzorială

Un plan de interventie functional si de succes bazat pe terapie ocupationala, trebuie sa cuprinda obiective si asteptari reale in raport cu potentialul copilului, sa includa implicarea parintilor in proces, monitorizarea si observarea atenta a evolutiei celui mic.

  • Centrul nostru ofera servicii de terapie ocupationala in functie de programul disponibil.
  • Sedintele de terapie au loc doar la sediul nostru.
  • Sedinta dureaza 50 de minute.

 

Terapie comportamentala

”Terapia comportamentală este o metodă de a diminua sau a elimina comportamentele nedorite prin învățare de noi comportamente” – Truesdale-Howard.

Scopul acestei forme de psihoterapie este acela de a determina o serie de schimbari in comportamentul si in viata copilului, diminuand sau eliminand complet acele porniri si reactii neadecvate, intarind si stimuland pe cat de mult posibil comportamentele pozitive.
Există mai multe tipuri de terapii comportamentale:
-condiționarea clasică
-aversiunea
-expunerea
-desensibilizarea sistematică
-analiza comportamentală aplicată (ABA).
Tipul de terapie pe care o va folosi specialistul in parteneriat cu parintii, depinde de comportamentul care se vrea a fi corectat și de diagnosticul care stă la baza acestui tip de comportament.
Programele de terapie comportamentala se axeaza pe aceleasi criterii, anume, adultii din viata copilului stabilesc si aplica regulile si asteptarile clare de comportament pentru copil, au responsabilitatea de i-le prezenta si explica celui mic, totodata facandu-l atent la rolul procesului terapeutic.
Se foloseste un sistem de recompense pentru a marca si incuraja comportamentele potrivite si un sistem de penalizari (consecinte) pentru a descuraja manifestarea comportamentelor neadecvate.
Planul de interventie se bazeaza pe corectarea graduala, lucrandu-se fiecare aspect in parte care cere asta (ex. educarea copilului in a nu mai lovi) si nu pe o corectare generala.
Pentru succesul terapeutic este nevoie de o alianta intre specialist si parinte, in urma careia acestia sa stabileasca planul de interventie, sa il respecte atat in cabinet cat si acasa, sa structureze si sa organizeze cat mai eficient mediul de viata al copilului, sa ii stabileasca o rutina zilnica astfel incat cel mic sa stie ce are de facut si in ce ordine se desfasoara activitatile peste zi, sa observe si sa monitorizeze indeaproape schimbarile comportamentele in cauza.

  • Centrul nostru ofera servicii de terapie comportamentala in functie de programul disponibil.
  • Sedintele de terapie au loc doar la sediul nostru.
  • Sedinta dureaza 50 de minute.

Terapie de integrare si stimulare senzoriala

Terapia prin integrare si stimulare senzoriala are un rol extrem de important in adaptarea integrată a copilului la mediu inconjurator.Acest tip de terapie se axează pe corectarea, imbunatatirea si/sau compensarea tulburarilor de integrare senzoriala si are ca scop organizarea sistemelor senzoriale de baza: vestibular, proprioceptiv si tactil.
Explorarea senzoriala este extrem de importanta in dezvoltarea armonioasa a copilului, aceasta dand sansa celui mic sa descopere lumea prin propriile sale simturi.
Vazul, auzul, mirosul, gustul, dar si simtul tactil, lucreaza impreuna strans conectate si ajuta la perfectionarea abilitatilor cognitive, sociale, emotionale, dar si creative.

Terapia de integrare senzorială se adreseaza
copiilor care prezinta:

-ADHD
-Sindrom Down
-intarzieri in dezvoltare
-afectiuni neuromotorii
-tulburări de limbaj
-tulburări de invatare
-deprivare/neglijenta
-tulburări de spectru autist
-disfuncții de integrare senzorială

  • Centrul nostru ofera servicii de terapie de integrare si stimulare senzoriala in functie de programul disponibil.
  • Sedintele de terapie au loc doar la sediul nostru.
  • Sedinta dureaza 50 de minute.

 

VEZI LISTA DE PRETURI CHIAR AICI: